سایه سپید
سایه سپید

سایه سپید

تست روانشناسی

به سوال‌های زیر به دقت فکر کنید و جوابهای خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسید. آنچه را که به طور طبیعی به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. زمان لازم برای آن که خودتان را واقعاً در موقعیتهای گفته شده احساس کنید، در نظر بگیرید و بعد پاسخ دهید.

۱- خود را در یک کشتی تصوّر کنید که در حال غرق شدن است. شما خود را به آب می‌اندازید و با شناکردن خود را به یک قایق نجات می‌رسانید و از آن بالا می‌روید.

چند نفر دیگر را در آن قایق نجات همراه خود می‌بینید؟

۲- خود را به ساحل می‌رسانید و بیابان وسیعی را در مقابل خود می‌بینید. چند وسیله شخصی و مقداری خوراکی بر می‌دارید و در جستجوی نجات، راه بیابان را در پیش می‌گیرید.

چند جفت کفش برمی‌دارید؟

۳- پس از یک راه‌پیمایی طولانی و سخت، از یک تپه شنی بالا می‌روید و با خوشحالی شهری را در دوردست می‌بینید. همچنین متوجه می‌شوید که در فاصله‌ای نه چندان دور در سمت راست شما واحه‌ای وجود دارد.

آیا ابتدا به آنجا می‌روید و برای 3-4 دقیقه استراحت می‌کنید؟ یا هر چقدر که می‌خواهید استراحت می‌کنید؟ یا آن که آن را نادیده گرفته به راهتان به سوی شهر ادامه می‌دهید؟

۴- پس از ورود به شهر، قصری توجه شما را به خود جلب می‌کند و تصمیم می‌گیرید که وارد آن شوید. پس از عبور از دروازه‌ها، خود را در یک راهروی طولانی می‌یابید که به اتاق پادشاه منتهی می‌شود. وارد اتاق می‌شوید و شاه و ملکه را می‌بینید که در کنار هم به تخت نشسته‌اند.

شاه و ملکه چه شکلی هستند؟ چگونه در کنار هم هستند و چه ویژگیها و خصوصیاتی را برایتان مجسم می‌کنند؟

۵- از آن اتاق خارج می‌شوید و از یک پلکان مارپیچی پایین می‌روید. تاریک و سایه‌دار است، با مشعل‌هایی بر روی دیوار که به طور نوبتی روشن و خاموش می‌شوند. همین طور که پائین می‌روید، ناگهان یک زن (اگر شما مرد هستید) و یا یک شوالیه (اگر شما زن هستید) از کنارتان عبور می‌کند. شما فقط برای یک لحظه صورتش را می‌بینید و این تصویر، یک نفر که می‌شناسید را به یادتان می‌آورد.

یاد چه کسی افتادید؟

۶- پلّه‌ها شما را به اتاق پذیرایی می‌رساند و شما میز بسیار بزرگی با یک گیلاس پایه‌دار در وسط آن می‌بینید. به گیلاس نگاه کنید.

چقدر آن پر از مایعات است؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پیش از خواندن پاسخ مطمئن شوید جوابهایتان را کامل تصور کرده و به دقت نوشته‌اید وگرنه تست را از دست می‌دهید!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

1- تعداد دوستان واقعی که دارید.

۲- تعداد عشقهای واقعی که قبل از ازدواج خواهید داشت.

۳- اصول اخلاقی شما در کار شبیه همین تصمیمی است که گرفتید. یعنی وقتی کار دارید چقدر به کار یا استراحت اولویت می‌دهید.

۴- آنچه تصوّر کرده‌اید آن چیزی است که به نظر شما یک زوج ایده‌آل باید آن گونه باشند و در واقع دوست دارید زوج شما این طور باشد.

۵- این همان شخصی است که ذهنتان درگیر اوست.

۶- میزان پر بودن گیلاس، نشانگر این است که شما در یک رابطه دوستی چقدر از خودتان مایه می‌گذارید.

زمانه جدید

دروغ بگو ؛ تا باورت کنند....!!

آب زیر کاه باش ؛ تا بهت اعتماد کنند....!!

بی غیرت باش ؛ تا آزادی حس کنند ....!!

خیانت هایشان را نبین ؛ تا آرام باشند ....!!

کذب بگو ؛ تا عاشقت شوند........!!

هرچه نداری بگو دارم - هر چی داری بگو بهترینش را دارم ....!!

اگر ساده ای ؛

اگر راست گویی ؛

اگر باوفایی ....

اگر با غیرتی !

اگر یک رنگی ....

همیشه تنهایی ... !!! همیشه تنها!. .

یک ماجراجویی

یک ماجراجویی

تصور کنید جنگجویی در یک سرزمین پادشاهی باستانی هستید و برای همراهی بزرگترین و مشهورترین قهرمان آن دیار در مأموریتی برای باز پس گیری یک گنج به سرقت رفته، انتخاب شده اید.. موقعیت را تصور کنید، سؤالات زیر را بخوانید و جوابتان را به دقت یادداشت کنید:

1 – قهرمان هنگام آماده شدن برای سفر، چه چیزی به شما می گوید؟

2 – قبل از عزیمت، پادشاه شما را فرا می خواند و شمشیری به شما می دهد تا در طول سفر به همراه داشته باشید. چه نوع شمشیری دریافت می کنید؟ دسته مزین و لبه ای براق داشت یا قدیمی؟ مفید بود یا به درد نخور و زنگ زده بود؟ (آن را به طور کامل شرح دهید)

3 – در مسیر سفرتان از کوه های مرتفع و جنگل های انبوه عبور می کنید و مشکلات و سختی های فراوانی را پشت سر می گذارید، سر انجام به دهانه غاری که گنج در آن است می رسید. از ابتدای سفرتان تا به حال، چه تعداد از دشمنان را از پیش روی برداشته اید؟

4 – وارد غار می شوید و گنجی را که به دنبال آن بوده اید پیدا می کنید. در این لحظه قیافه قهرمان بزرگ که همراهی اش می کردید چه شکلی است؟ (این یکی رو هم خیلی دقیق تصور کنید و شرح بدید)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پیش از خواندن پاسخ مطمئن شوید جوابهایتان را کامل تصور کرده و به دقت نوشته‌اید وگرنه تست را از دست می‌دهید!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

1 – حرف هایی که قهرمان بزرگ به شما گفت، حرف هایی است که می تواند اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما نسبت به این سخنان حساس هستید و این حرف ها می تواند در شما ایجاد انگیزه کند یا بر عکس. همزمان اینها نشانه اعتماد به نفس شما هم هستند و اینکه شما خود را لایق همراهی بزرگترین قهرمان یافتید یا نه؟

2 – شمشیری که از پادشاه دریافت کردید، نماد عزت نفس شماست. در واقع نماد نگاهیست که شما به خودتان دارید.

3 – تعداد دشمنانی که از پیش روی برداشتید تعداد سختی ها و بحران هایی است که در طول زندگی تان بر آنها غلبه کرده اید.

4 – تصویری که از حالت چهره قهرمان داشتید حالتی از چهره در جنس مخالف است که بسیار جذاب می پندارید. آیا نیشش تا بناگوش باز بود؟ نگاهی حاکی از غرور و وقار؟ یا شاید هم اشک شوق؟ حالتی که تصور کردید، حالتی است که روزی فردی با آن قلب شما را فتح خواهد کرد.

تولدم مبارک

با سلام به تمام خوانندکان این وبلاک

امروز اولین سالکرد این وبلاکه...از شما، خوانندکان محترم که در طی این یکسال از من و وبلاکم حمایت کردید تشکر می کنم و امیدوارم همجنان از این وبلاک راضی باشید

با تشکر

مدیریت سایه سبید

تست روانشناسی ازدواج

یک قلم و کاغذ بردارید و به سوالات زیر با دقت جواب دهید. اگر لازم بود حتی می‌توانید نقاشی هم بکشید. جواب کلی به سوالات ندهید. هر چقدر کامل‌تر و جزئی‌تر به سوالات پاسخ دهید، به نتیجه کامل‌تری می‌رسید. به حافظه‌تان هم اعتماد نکنید، حتما تمام افکارتان را یادداشت کنید چون در این تست لازم است که تمام جزئیات را به یاد بیاورید.

برای جواب هر سوال، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می رسد را بنویسید. بعد از بررسی جواب ها شگفت زده خواهید شد:

1.‌ در حال گذر از یک مسیر هستید و از دور یک بوته گل رز می‌بینید. این بوته فقط یک شاخه گل رز دارد که تا به حال مشابه آن را هیچ کجا ندیده‌اید. در این لحظه چه کاری انجام می‌دهید؟

2.‌ از تپه‌ای بالا می‌روید و از آن بالا چمن زاری زیبا را مشاهده می‌کنید. ناگهان یک اسب زیبا را در میان چمن زار می‌بینید. شما شگفت زده شده اید و بنا به دلایلی نمی‌توانید از این اسب چشم بردارید! دلایل‌تان را توضیح دهید و اسب را توصیف کنید.

3.‌ ناگهان احساس می‌کنید در مکان متفاوتی هستید. مکان جدید و متفاوتی که قبلا آنجا نبوده‌اید. کجا هستید؟

4.‌ در حالی که غرق تفکرات خود هستید، شخصی دستش را روی شانه‌تان می‌گذارد. شما به عقب بر‌می‌گردید و شخصی را می‌‌بینید که از قبل او را می‌شناسید. او کیست؟

5.‌ در مسیری که در حال حرکت هستید، ناگهان به آب می‌رسید:

الف. آب را توصیف کنید. برای مثال اقیانوسی بزرگ است یا نهری باریک؟ شفاف است یا کدر؟ کم عمق است یا عمیق؟ آب جاری است یا راکد؟ و این‌که آیا روی آب چیزی می بینید؟ اگر جواب‌تان بله است، روی آب چه می بینید؟

ب. آیا آب جاری است؟

ب- 1- آب به سرعت می رود.

ب-2- آب به آرامی جاری است.

ب-3- آب راکد و ساکن است.

ج. باید به آن سوی آب بروید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

ج-1- شنا می‌کنید.

ج-2- قایق می‌سازید.

ج-3- به‌دنبال پل می‌گردید.

ج-4- برای پیدا کردن یک راه‌حل مناسب اطراف را خوب جست و جو می‌کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پیش از خواندن پاسخ مطمئن شوید جوابهایتان را یادداشت کرده‌اید وگرنه تست را از دست می‌دهید

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

حالا تفاسیر جواب هایتان را بخوانید:

1.‌ گل رز: رفتار شما با گل رز نشانه توانایی‌تان در کنترل کردن وسوسه‌هاست. اگر گل رز را بچینید به معنی این است که قادر به کنترل کردن وسوسه‌های نفسانی نیستید.

2.‌ اسب: توصیف شما از اسب در واقع توصیف‌تان از یک شریک زندگی ایده‌آل است.

3.‌ محیط جدید: این مکان، جایی است که آرزو دارید در آنجا زندگی کنید. چه این مکان، تخیلی باشد، چه در دنیای واقعی وجود داشته باشد.

4.‌ شخص: شخصی که دست روی شانه‌تان می‌گذارد، شخصی است که بیشتر از هر کسی به او اطمینان دارید.

5.‌ آب: آب نماد عشق ورزی است.

حجم آب نشانه میزان عشق درون‌تان است. میزان شفاف بودن آب به طرز تفکر شما در مورد عشق بر‌می‌گردد. اگر آب کدر باشد نشانه این است که از عاشق شدن می‌ترسید و شاید تجربه و تفکر منفی

نسبت به عشق دارید ولی اگر آب شفاف باشد به این معنی است که آمادگی عاشق شدن را دارید. هر چقدر آب عمیق‌تر باشد، شما احساس بهتر و عمیق‌تری در زمینه عشق و عاشقی دارید.

جزئیات کوچک دیگر، مثل حباب‌های روی آب و موج های کوتاه، نشانه طبع شوخ و سرزنده شماست.

دیدن موجودات زنده در آب به این معناست که به داشتن فرزند تمایل دارید.

ب. میزان سرعت حرکت آب نشان‌دهنده عشق درونی تان نسبت به همسرتان است. هر چقدر سرعت آب بیشتر باشد، شما در ابراز عشق کردن ماهرتر هستید.

ج. نوع راهی که برای رد شدن از رودخانه انتخاب می‌کنید به معنای روش شما برای انتخاب همسر است. همانطور که در این مورد فکر میکردید در انتخاب همسر هم عمل خواهید کرد:

ج-1- آنقدر می‌گردید تا بالاخره همسر ایده‌آل خود را پیدا کنید.

ج-2- خودتان شرایطی را مهیا می‌کنید تا با افراد بیشتر و متفاوتی آشنا شوید و بعد از آن شخص مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب می‌کنید. شما برای پیدا کردن شریک زندگی‌تان عجله زیادی ندارید.

ج-3- پیش‌زمینه‌ای برای انتخاب همسر ندارید، فقط می‌خواهید که ازدواج کنید.

ج-4- شما برای انتخاب همسر فردی سختگیر هستید و محال است بدون تحقیقات مفصل با کسی ازدواج کنید.

هر چقدر راحت‌تر از آب عبور کنید؛ به این معناست که برای ازدواج کردن آماده تر هستید. پیدا کردن راه برای رد شدن از عرض رودخانه نشانه تمایل شما برای پیدا کردن راهی مطمئن برای انتخاب همسر است.

اگر اطراف آب را برای پیدا کردن راه‌حلی مناسب به‌منظور رد شدن از آب جست‌وجو کردید، نشانه این است که کمی از ازدواج کردن هراس دارید. اگر بی‌مهابا و بدون فکر به آب بزنید به این معناست که بدون فکر همسر انتخاب می‌کنید.